Velkommen til vores support
Har du et spørgsmål til vores support, så sidder vi klar til at hjælpe…
Ring venligst til 8643 9100 eller skriv til support@alarmselskabet.dk alternativt kan du benytte kontaktformen under kontakt. På forhånd tak!
Ofte stillede spørgsmål (FAQ)
Herunder finder du de oftest stillede spørgsmål til vores supportafdeling. Er dit spørgsmål ikke blandt dem så kontakt supporten nederst på siden.
Hvad er Alarmselskabet Overfaldsalarm / Tryghedsalarm / Butiksalarm?
En Overfaldsalarm / Tryghedsalarm / Butiksalarm er meget mere end bare en alarm. Det er en højteknologisk og meget avanceret alarm, der desuden er yderst stabil og umådelig effektiv. Det har været vores vision at udarbejde den mest innovative alarmplatform, man kunne forestille sig. Det har vi gjort ud fra et ønske om, at alle skal kunne føle sig trygge og sikre uanset hvor i verden, de befinder sig. Endelig, er det afgørende, at alarmen virker perfekt under alle tænkelige forhold, situationer eller scenarier. Det mener vi er lykkedes..
Hvorfor skal jeg have en alarm?
Jeg har jo en mobiltelefon..! Det er nok det spørgsmål, vi oftest møder. En mobiltelefon er et glimrende redskab til at forebygge en hændelse eller et overfald, men den er meget svær – eller næsten umulig – at bruge i kritiske nødsituationer, hvor man kun har få sekunder til at reagere og afgive alarm. De få sekunder kan være afgørende for, om man får hjælp eller ej. Vi håber, man aldrig får brug for sin alarm – men den er uundværlig, hvis uheldet skulle være ude.
Hvordan fungerer en forholdsordre?
En forholdsordre er en kort tekst, som vises på skærmen hos alarmcentralen i det øjeblik, de modtager et alarmopkald fra dig. Her kan de se, hvem der skal kontaktes, og om der er nogle særlige ting, de skal være opmærksomme på. Samtidig kan den vagt, som eventuelt sendes mod din lokation, se akurat samme forholdsordre. Det betyder, at alle er forberedt på hvad der skal ske, i det samme du trykker på alarmen. Du eller en administrator af alarmplatformen bestemmer selv indholdet af forholdsordren og den kan nemt ændres i systemet kontinuerligt.
Kan jeg tale med alarmcentralen via alarmen?
Ja – Alle vores Overfalds og Tryghedsalarmer virker som en telefon og har dermed to-vejs kommunikation. Det betyder at du har direkte telefonisk kontakt med proffesionelle folk fra alarmcentralen. Det er vigtigt at du tydeligt og klart angiver om du har brug for hjælp. Så sørger de for den fornødne hjælp. Alle opkald til kontrolcentralen optages desuden, så lydfilerne kan findes frem, hvis der skulle blive brug for det senere.
Hvad sker der, hvis jeg laver en fejlalarm?
Alle kan komme til at sende en fejlalarm, men heldigvis kan du nemt og hurtigt afmelde en alarm via vores GSA Secure App. Log ind i app’en og tryk på knappen “Afmeld alarm”, så modtager alle en besked om, at alarmen er afmeldt bare få sekunder senere. Dette skal gøres senest 2 min. efter ellers koster det et klip på klippekortet. Du kan også afmelde alarmen dirkete via alarmenheden. Så koster det selvfølgelig heller ikke noget. Læs eventuelt mere under vores forretningsbetingelser. Disse forefindes nederst på siden.
Kræver det en app for at modtage alarm?
Nej, det gør det ikke. Alarmsystemet kan køre helt uafhængigt af alarmplatformen. Så reelt kan kontrolcentralen helt manuelt sende vagt eller kontakte politiet uden brug af computeren. Dog er vi afhængige af, at alarmenheden har sendt GPS koordinater til os, ellers kender vi ikke positionen. Dette sørger vores 3-Way Secure system helt automatisk for. Ved SMS Alarm kan alle nyere telefoner modtage en alarm. Eneste krav er, at det er en smartphone der kan modtage sms og med indbygget Internet browser. Ældre telefoner kan desværre ikke benyttes på systemet.